Foreningens formål fremgår af vedtægterne dateret 27.maj 2014.
Bestyrelsen i GDIK består af 5 medlemmer samt 1 suppleant, som alle vælges ifølge vedtægterne. Bestyrelsen er foreningens ledelse og øverste myndighed mellem 2 generalforsamlinger.
Bestyrelsen konstituerer sig minimum med følgende: formand, næstformand, kasserer og sekretær. Suppleanter deltager i møderne uden stemmeret.
Bestyrelsen kan efter behov nedsætte udvalg i - eller udenfor - kredsen af bestyrelsesmedlemmer.
Udvalg refererer og rapporterer til bestyrelsen.
Afdelingslederne deltager i bestyrelsesmøderne med faste punkter på dagsordenen.
Afdelingerne drives som underafdelinger med beslutningskompetence indenfor de aftalte økonomiske rammer og budgetter. Økonomiske forpligtigelser og indkøb afstemmes med bestyrelsesformanden, inden de sættes i gang.
Fakturaer for sådanne igangsatte aktiviteter eller indkøb m.v. godkendes og signeres af afdelingslederne og afleveres til kassereren.
Afdelingslederne afleverer budgetter for sin afdeling senest den 1. februar.
Opgavefordelingen fremgår af hjemmesiden og henvendelser foregår direkte til afdelingslederen.
Formanden indkalder til bestyrelsesmøder efter behov og/ eller ønske fra øvrige bestyrelsesmedlemmer.
Afdelingslederne indkaldes til at deltage i bestyrelsesmøderne.
Dagsorden for møder skal som minimum indeholde følgende faste punkter:
Se i øvrigt vedtægterne pkt. 6 som omhandler bestyrelsen og dens arbejde.
Referater lægges på foreningens hjemmeside til brug for offentligheden, men hvor det drejer sig om personlige/ økonomiske følsomme oplysninger, betragtes sådanne som fortrolige, og bestyrelsen kan beslutte ikke at offentliggøre disse. Bestyrelsens medlemmer har i sådanne tilfælde tavshedspligt.
Efter den årlige generalforsamling gennemgår bestyrelsen forretningsordenen for eventuelle ændringer.
Ovenstående forretningsorden er vedtaget af bestyrelsen for GDIK den 3. juli 2019.